13 februari 2016

Uppstart av jubileumsår

Jag är lyckligt lottad!
I år så firar Maken och jag vårt gemensamma liv.
Vi har byggt upp ett gemensamt liv under 30 år.
Det är en svinlande mängd år och jag känner mig stolt.
Det är inte lätt att få vardagspusslet att gå ihop alla gånger.

Jag vaknade tidigt idag eftersom Lille Brors kompisar skulle åka iväg tidigt.
Sen är det skönt att ligga kvar i sängen och bara dra sig men efter ett tag
så bara säger kroppen att "Nu vill jag gå upp!"
Bullar från småstadens konditori och lördagsmys på hög nivå.

Lite småpyssel och sedan begav Stora Syster och jag till Emporia för att inhandla lite småsaker.
Av alla köpcenter som ligger här runt omkring så är Emporia det som jag gillar mest.
Där finns lite affärer som inte finns någon annanstans och det 
är alltid lite roligt att gå inom dessa och få se lite annat än det vanliga.

Men efter ett tag så tröttnade vi och körde hem.
Kvällen skulle Maken och jag tillbringa tillsammans för att fira vår 25 åriga förlovningsdag.
Åren passerar snabbt förbi och helt plötsligt så börjar vi lite äldre och
barnen är stora och klarar sig själv. Det gäller att göra något av den nya tiden som kommer.


Stora Syster körde oss intill Malmö och restaurangen La Bonne Vie.
Em jättemysig liten Bistro på Davidhallstorg som har en meny av franska specialiteter.


Vi valde förrätt och varmrätt men var alldeles för mätta för att ens överväga efterrätt.
Jag är personligen inte så förtjust i efterrätt. Jag vill liksom inte förstöra
alla goda smaker som jag har kvar i munnen efter varmräten.

Vi tog bussen hem strax innan tolvslaget och vi kände oss nöjda med kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina