14 februari 2016

Mormor 74 år

Idag fyller min mamma år!
Hon är född på Alla hjärtans dag och idag bjuds det på god brunch.
Det blir en mysig dag men kalas under dagen och sedan kan
vi njuta av kvällen hemma framför en bra film.

Lille Bror och hans kompisar sov ganska länge så jag fick väcka dem,
med tanke på att vi skulle vara hos mormor på kalas redan klockan 12.
Det var lite länge att vänta med att äta så det blev en snabb smörgås till frukost.
Det är svårt att ha allting till en brunch klart redan klockan 12 så av
erfarenhet blev det lite i magen innan vi körde iväg.


Brunch är mysigt. En massa plockemat, goda ostar, gott bröd,
ägg och bacon och pannkakor och nutella. Semlor till efterrätt!
Det hör till när det är kalas i februari.

Vi hann köra hem innan det blev mörkt och jag snörde på mig skorna och
begav mig ut på en powerwalk på 60 minuter. Det kändes skönt efter denna veckan,
att få avsluta med en lång promenad. Det har varit mycket godsaker under veckan,
alldeles för mycket. Det får bli skärpning itll nästa vecka!

Det blev en lugn och skön söndagkväll sedan och vi skippade faktiskt vår
söndagsfika. Ingen var speciellt sugen och vi hade fått en massa godsaker under dagen.
Det kan bli för mycket av det goda.

Imorgon är det måndag och en ny vecka!
Skönt med vardag, en vardag som jag trivs i och tycker om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina