20 februari 2016

Fotbollsmatch i ösregn

Fotboll i all ära men idag var inte den roligaste dagen att titta på fotboll!
Ösregn och blåst, mitt ute på den skånska slätten.
Vi är tokiga!
Men Stora Syster uppskattar det och vi hade planerat att vi skulle vara åskådare.

Ingen sovmorgon för mig idag. Jag vaknade tidigt och bestämde mig för att gå
upp direkt. Inte lönt att ligga och dra sig. Men jag var trött eftersom jag hade haft svårt
och somna igårkväll. Det är tur att lördagskvällen är ett tomt vitt blad!

Stora Syster skulle spela match idag men jag hade lite ärenden innan dess.
Iväg och sedan en sväng inom min mamma och lämna tillbaka lite saker.
En snabb kopp kaffe och sedan bar det iväg till Borgeby och fotbollsmatch.
Stora Syster skulle spela träningsmatch och vädret var inte något att hurra över.
Ösregn och halv storm så det gäller att klä sig "efter väder" som det heter.


Men det är svårt att värja sig mot kölden!
Efter en halvlek började jag frysa och när matchen var över så var jag som en glasspinne.
Händerna var isande kalla och jag kunde knappt hålla i ratten på vägen hem.

Jag sitter nu i soffan med en stor kopp te och försöker få upp värmen.
Maken är iväg och tränar och Lille Bror är iväg på sitt håll.
Jag ska hinna med lite styrketräning och sedan in i duschen.

Maken och jag ska laga middag tillsammans idag och pröva ett nytt vin.
En mysig film och lördagkvällen är räddad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina