28 februari 2016

Plättar till frukost

Idag fick jag använding av min nya kokbok!
Goda, glutenfira plättar och ett bröd utan vetemjöl och fyllt av morötter.
Det blev dagens frukost och Lille Bror tyckte det kändes extra lyxigt.
Och det bästa av allt var att det var glutenfritt!

Maken for iväg till jobbet idag igen och jag gick upp ungefär samtidigt.
Och jag satte igång med mina planer för dagen.
Göra goda plättar och baka gott bröd till frukost.
Min nya kokbok, Hälsosam familj på 30 dagar, hade många och goda recept
och vi kommer använda den flitigt framöver.
Det är bara att bläddra och så känner jag att det vattnas i munnen.
Det finns inget bättre än att äta god hemlagad mat som dessutom är näringsrik
och fri från socker. Enligt all ny forskning så är det socker som är boven i dramat
för västvärldens ohälsa. Vi är så dumma och blåögda, vi har köpt
matindustrins propaganda och vi bidrar till deras vinster men samtidigt så
mår vi allt sämre och blir bara tjockare och tjockare.
Nej, fram för ren mat utan en massa tillsatser.


Jag har gjort lite planering framåt, för vad som ska hända under våra helger.
Nu har vi haft några lugna helger men det tar snart fart igen och då vill jag ha lite koll
på vad som ska hända så att det inte blir för mycket och stressigt under helgerna.
Lagom är bäst!

En liten inköpsrunda till småstadens mataffär och det var den del som skulle inhandlas.
Jag ville inte ta bilen utan snörde på mig skorna och traskade iväg, med världens
största ryggsäck. Och det var tungt på vägen hem men jag gick ändå en extra runda
bara för att få lite extra motion.

Imorgon är det jobb igen och det är bara att le och se glad ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina