2 februari 2016

Lång arbetsdag

Timmarna rusar iväg och helt plötsligt är det dax gå hem
Mina planer för dagen blev ändrade och det gäller att anpassa sig

Jag tycker själv att jag är en ganska flexibel person
men nu försöker jag att få till en rutin att träna vissa dagar i veckan
och då känner jag att jag blir lite sur och vresig när jag måste
ändra på min ursprungsplan. 
Det är lätt att säga att jag kan träna en annan dag men alla våra
vardagar är väldigt inrutade för att vi ska få till all logistik med alla
bilar, träningar och hämtningar/lämningar på handbollen i Lund.

Jaja, ibland så blir det lite annorlunda än ursprungsplanen.
Jag var kvar på jobbet till halv sju och sedan begav jag mig iväg
för att hämta Lille Bror på hans handboll.
Men det blev en mysig avrundning av kvällen trots allt.
Lille Bror och jag hjälptes år att laga dagens middag
och jag fick anstränga mig för att inte låta mitt sura och vresiga humör 
gå ut över resten av familjen.


De första vårblommorna tittar upp under alla löven och
dagarna blir längre och längre. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina