19 februari 2016

T.G.I.F

Efterlängtad fredag!
Veckorna går så fort. Det känns som måndag och fredag och dagarna
där emellan bara swischar förbi. Veckodagarna är fyllda av logistik
med en massa vardagspyssel och det är inget som någon av oss 
kan välja bort. Det måste bara göras för att hushållet ska fungera.
C'est la vie!

Ibland blir dagarna på jobbet inte speciellt produktiva.
Möten med 30 minuter emellan och sedan ska jag transportera mig mellan byggnaderna.
Det upplevs som ineffektivt och jag gillar inte den känslan.
Bara att ta nya tag nästa vecka.

Det var ljust ute när jag bestämde mig för att åka hem och det kändes skönt.
Inom affären och handla middagsmat inför helgen och
sedan slog jag mig ner på köksbordet och öppnade flaska rödvin
och unnade mig lite ost och kex. Mmmm, en perfekt inledning på helgen!


Inget speciellt är inplanerat i helgen och jag ska bara bocka av min lista av saker som ska fixas.
Hoppas vädret är på vår sida eftersom jag har planerat in en powerwalk,
både lördag och söndag.

Njut av din fredagkväll och glöm inte bort att ta vara på stunden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina