12 februari 2016

Tjuvstart på Alla Hjärtans Dag

Vilken njutfull dag!
En lugn och skön morgon med frukost på hemmaplan.
Det är inte så fredagarna brukar se ut men idag blev det annorlunda.
Inte sämre men annorlunda.

Normalt sett så brukar vi äta fredagsfrukost på jobbet men just idag så var
vår cafeteria uppbokad för möten och då får vi skippa vår fredagsfrukost.
Istället blev det äggsmörgås med kaviar och en stor kopp kaffe,
tillsammans med tidninigne och lite levande ljus.
Lite vardagslyx och det blev lite för länge men det gör inget.
Det får jag ta igen en annan dag.


Det är Alla Hjärtans dag på söndag och många restauranger har specialanpassat menyer
för par som ska gå ut och fira kärleken. Imorgon ska Maken och jag gå ut och äta och fira
vår 25 åriga förlovningsdag. Men det var lite tjuvstart idag på kontoret!
Vi blev bjudan på vaniljhjärtan och de är försvinnande goda!


En god kopp kaffe och ett vaniljhjärta fick avrunda min fredag på jobbet och sen körde
jag hem och gjorde absolut ingenting. Bara satte mig i soffan och strötittade på TVn
och väntade på familjen så vi kunde laga middag tillsammans.


Njut av din helg och din käresta!
Fira kärleken, för den är värd att firas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina