22 januari 2016

Vilken underbar fredag!


Åh, detta har varit en underbart mysig fredag.
Precis en sådan som jag alltid önskar mig.
Träning, bra dag på jobbet och ingen handling.
Bara njutbara saker hela dagen lång, me like!

Igår när jag kom hem efter dödens pass så kände jag att jag måste verkligen
komma iform igen. Att jag har tillåtit mig att bli så otränad.
Jag förstår inte riktigt varför, för jag har alltid tyckt det varit roligt att träna och
ta ut mig och blir trött och svettig. Men de sista åren har jag inte
tyckt att jag har haft tid. Jag har helt enkelt prioriterat barnen och familjen
och satt mig själv i andra hand. Det är nog ganska vanligt men det är aldrig
försent att ta tag i det igen. I år ska det bli ett träningsår.
Vi är några handbollsmammor som sporrar varandra och har en grupp
där vi ska nå 120 träningspass innan midsommar.


Så när jag gick och la mig igår bestämde jag mig för att köra ett träningspass
på gymmet på jobbet innan det var dax att starta datorn.
Vi var många som hade samma tanke och det var ganska fullt när jag kom till gymmet
men det avfolkades efterhand. Jag kämpade på i 60 minuter och blev rejält trött.
Gött! Efter det kunde jag äta frukost med mina arbetskamrater med gott samvete.

Det blev en lugn och skön dag på jobbet och när jag väl kom hem så
kändes det så lyxigt att bara ta det lugnt och och softa.
Lille Bror hade två kompisar med sig hem efter handbollsträningen
och det var beställt tacos och de var hungriga tonåringar.
Lite gott vin och lite TV tittande och sedan kände vi oss nöjda med vår fredagkväll.

Det är så oerhört skönt att krypa ner i sängen efter en lång och intensiv vecka
med vetskapen att vi har en lugn och skön helg framför oss.

Njut av livet och ta hand om dina nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina