20 januari 2016

Vårens första yogapass

Som jag har längtat till denna dagen.
Idag startar yogan upp för vårterminen och det är så skönt för mina
stela och kompakta leder och muskler.
Det gör gott för både kropp och själ.

En lugn dag på jobbet och den var också efterlängtad.
Det var länge sedan jag kunde arbeta i lugn och ro utan en massa möten
och deadlines som måste hållas. 
Det kändes extra lyxigt att få sitta och jobba i min egna takt och sedan
avrunda arbetsdagen med ett välbehövligt yogapass.

Men efter det har det varit tempo här hemma.
Det behövdes fyllas på i både kyl och skafferi så ett besök i affären var nödvändigt.
Jag har hämtat ut ett paket med vackra saker till badrummet,
tvålpump och tandborstmugg designade av Lena Bjerre.
Städning av skafferi och kyl och till sist hänga upp en tvätt och sortera fyra tvättar.
När jag sorterar tvätt så slänger jag ut allting på sängen och sen lägger jag det i högar.
 Det vill ju till att var och en tar sin hög annars kan det bli lite svårt att gå och lägga sig.... 
Men vi lyckades idag och det kändes skönt att få undan allt.


Jag har varit ganska trött denna veckan och jag tror det beror på att jag har
hållit ett väldigt högt tempo under flera veckor och nu när vi är klara med
den första delen av bokslutet så är det precis som om luften gått ur mig.
Jag försöker komma i säng senast halv elva och sen unnar jag mig sovmorgon
till klockan sju. Det är planen för veckan så får jag se till helgen om jag känner mig piggare.

Nu kallar sängen!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina