2 januari 2016

Lugnt och skönt

En morgon fylld av kärlek och lugn.
Jag njuter av att vara ledig tillsammans med min familj och vi pratar
om allt möjligt, planerar för framtiden och drömmer om olika resmål.
Jag är så rik och känner mig tillfreds med livet.

Snart börjar vardagen igen och vi har alltid väldigt mycket att göra på jobbet i januari månad.
Det blir långa kvällar och stressen blir påtaglig.
Men det är samma varje år och helt plötsligt så är januari över utan att jag har hunnit med
att reflektera över att det har gått många timmar till att sy ihop ett årsbokslut.

Idag blev det scones till frukost och det är inte det nyttigaste precis.
Pizza igår och scones idag. Jaja, vardagen börjar snart igen och då är det tillbaka till bra mat 24/7.


Tvätten är ett evighetsarbete och jag tillbringade några timmar i tvättstugan.
Det märks väldigt tydligt när barnen inte är i en intensiv träningsperiod.
Det är bara hälften så mycket tvätt...

Maken och jag hade bestämt oss för att gå på bio och vi hade valt Steven Spielbergs
senaste film, Spionernas bro med Tom Hanks i huvudrollen.
En väldigt bra film som var otroligt bra filmad.
Se den om du har möjlighet.
Vi pratade om att vi skulle försöka gå på bio en gång i månaden. Nu har vi mycket 
lättare för det eftersom barnen klarar sig sig och vi tycker att det är mysigt
att kura upp sig i biofåtöljen och sitta där i mörkret och ljudet sveper förbi.
Det är stor skillnad mot att sitta hemma i soffa, även om där finns stor tillgång
på bra film och bra bioljud, ett riktigt biobesök slår det med hästlängder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina