1 januari 2016

Årets första dag 2016

Ojojoj, det har varit en seg dag idag.
Men det hör till, årets första dag brukar vara seg och jag håller inte många knop.
Jag har inget dåligt samvete för det utan det kommer fler dagar när pulsen går upp
och jag har tusen järn i elden.

Sovmorgon ända fram till klockan halv tolv.
Håret stod upp som en golvmopp och det gick inte att borsta.
En massa gele, hårspray och vax nerborrat i huvudkudden.
In i duschen med detsamma och sedan bäddade jag rent i sängen.
Jag tycker det är ganska blä att gå och lägga mig i sängen när jag vet att hela huvudkudden
är full av en massa kemikalier. Nej, usch fy för det.

Annars har jag tillbringat dagen i soffan tillsammans med Grey Anatomy och Ivanhoe.
Brukar ni se Ivanhoe?
Det är tradition att se den trots att jag har sett den hur många gånger som helst.
TVn står på och jag strötittar. Maken och Lille Bror har varit och tränat...
men jag var verkligen inte på hugget för träning.

Pizza blev dagens middag och ett stort glas Coca-Cola.
Vi fick vänta ett bra tag innan vi fick våra pizzor och de smakade extra gott när de väl var klara.


På nyårsafton fick jag en vacker amaryllisbukett av min svärmor
och den blommar så vackert. Det är roligt att få blommor.
Snart börjar tulpantiden och jag längtar att få köpa en bukett varje fredag
för att sedan kunna njuta av den under hela helgen.

Nu stundar helgen och det känns välkommet med två extra lediga dagar innan
verkligheten börjar igen med ett årsbokslut som ska sys ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina