5 januari 2016

Tretton Afton

Tretton Afton, vet ni varför vi firar denna högtid?
Jo, det är de tre vise männens ankomst till Jesus i Betlehem och de hade en massa gåvor med sig.
Vi firar den hos mormor och det har i gjort i många år nu.

Det är en vanlig arbetsdag för både Maken och mig.
Jag tog det lugnt på morgonen, unnade mig kaffe och att läsa tidningen ordentligt
och jag landade på kontoret först vid halv tio tiden.
Idag tog det extra lång tid att köra till jobb för det var GLASHALT ute!!!
Många bilar låg i diket och det var lite köer här och där.
Bättre att komma fram än att inte komma fram överhuvudtaget.

Mormor bjöd på middag först halv sex och tillsammans med Syster Yster och
hennes familj satte vi oss till dukat bord. Trevligt och gott med god köttgryta och rödvin!


Spelen åkte fram och vi spelade bla Blokus och det gick inte så bra för mig och Lille Bror...
det var ett spel som innehöll strategiskt tänkande och det är inget för mig.
Snabbt och lätt som en fläskkotlett - tjopp, tjopp, tjopp och sen är det klart!
Det är min melodi.



Imorgon är det röd dag och ännu en sovmorgon.
På torsdag börjar en nytt år med en massa roliga saker.
Jag måste ändra min strategi när det gäller att komma i tid till jobbet.
Halv nio - nio tiden är alldeles för sent. Kvällarna blir så långa då
och det finns ingen tid över till annat.
Uschamej, det blir tufft men klarar alla andra det så ska väl jag också klara det.
Det gäller bara att bestämma sig, eller hur ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina