4 januari 2016

Tulpantider

Nu börjar den fina tulpantiden.
Vita tulpaner är min favoritfärg men det går bra även med andra.
Ett stort fång pryder vardagsrummet och det är så vackert.



Vi har inte haft en rolig natt.
Lille Bror började känna sig dålig redan igår kväll och magen spökade.
Precis när vi skulle gå och lägga oss så satte det igång och han
var rejält dålig. Magen blev tömd ett flertal gånger och han var helt utmattad.
Så även jag. Det är svårt att sova när jag vet att han är dålig och hela magen
vänder ut och in på sig. Han var helt urlakad och trött men vågade inte somna för
han var rädd att han skulle kräkas i sömnen.
Först vid femtiden så somnade han och äntligen jag också.
När klockan ringde halv sju så bara vände jag på mig och sov vidare till klockan åtta.

Ingen som väntade på mig på jobbet och jag tog det lilla lugna innan jag begav mig.
Lugnet fortsatte under hela dagen och kvällen och jag bestämde mig för
en tidig kväll, för att försöka ta igen förlorad sömn.

Hoppas nu ingen av oss andra blir dåliga!
Men det hör till saken att jag har aldrig varit dålig i maginfluensa.
Jag måste ha den genen som alla pratar om, immunitet mot magsjukan.
Känns ganska gött faktiskt att kunna säga att jag aldrig har haft maginfluensa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina