8 januari 2016

Penicillinkur för Lille Bror

Äntligen!
Efter 2-3 månader med infekterat nageltrång så fick vi penicillin.
Lille Brors stortå är dubbelt så stor och ganska infekterad
och det är risk att det blir blodförgiftning och det vill vi inte ha!

Lille Bror har haft problem med sin ena stortå i flera månader nu och
vi har varit på vårdcentralen några gånger och beskedet vi har fått är Alsollösning.
Badda det på ett omslag och vira det om stortån, vilket vi har hållit på med i
flera veckor nu men det har bara blivit värre.
Så det fick bli en doktorstid och det blev mycket att inhandla på apoteket.
Alla dessa saker för lite nageltrång... och nu hoppas vi på att det blir bra.

Idag hade jag planerat att jag skulle arbeta till fyra och sedan skulle jag träna på gymmet.
Men tiden räcker aldrig till och jag fick helt enkelt strunta idet.
Klockan hann bli sex innan jag kom iväg från jobbet och så skulle jag handla mat.

Det blev en lugn kväll tillsammans med Maken och en film.
Lille Bror var med en kompis och åt på restaurang.
Det händer rätt så ofta att båda barnen hittar på roligheter på helgen och vi
har all tid i världen att välja vad vi vill äta till middag och vilket TV program vi vill se.
Och jag lyckades med att INTE somna i soffan, vilket annars är superlätt en fredag.
Men det har bara varit "måndag och fredag" denna vecka.
Nästa vecka blir det säkert annorlunda :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina