6 januari 2016

Nu är det dax för kålpudding

En dag av bara lugn och ro!
Utrensning och städning ibland skåp och lådor.
Det är skönt när jag vet att det är ordning i skåpen.
Det ger mig tillfredsställelse.

Idag har vi verkligen haft noll knop.
Bara tagit det lugnt och softat.
Lille Bror och Maken har tränat och jag fixade med lunch.
Min goda vännina Nettan kom förbi med sin nya fina bil och bjöd på en åktur runt om i byn.
Och som alltid så äter vi kålpudding på Trettondagen.
Jag brukar alltid göra kålpudding på den överblivna brunkålen
men denna julen hade allt brunkål tagit slut så det fick bli
vanlig vitkål istället och det gick minst lika bra.


Imorgon ska jag gå upp tidigt och bege mig till gymmet på jobbet.
Jag tänkte träna lite innan jag startar upp min dag och jag
hoppas att jag får lite energi utav det.

God natt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina