26 januari 2016

Skovård

En tidig morgon, tidig för mig i alla fall.
Jag hade ett möte inplanerat och jag behövde förbereda mig.
Det är trots allt skönt att komma iväg i tid till jobbet.
Jag kan med gott samvete gå hem redan vid halv fem.

Jobb, möten, kick-off, planering framåt, strukturering.
Allt detta stod på dagens agenda och min följeslagare från gårdagen var med mig hela dagen.
Vita, magiska piller hjälpte mig idag med och när det var dax för mig att
gå och träna så kändes det helt OK.
Först hade jag avvägt att strunta i det eftersom migränen brukar bli värre vid
fysiskt aktivitet. Men jag bestämde mig för att chansa och det gick bra.

Kvällen har jag tillbringat tillsammans med mina stövletter.
Jag har en önskan om ett par nya svarta men när jag väl satte igång med skovård
så kändes det lite onödigt. Men jag försöker handla ett par nya varje år.
Dels för att ha lite variation men samtidigt så håller de lite längre.
Har du fler att byta med så håller de längre.


De blev ganska fina men det är svårt att få upp dess forna form och glans.
Jag förstår inte vad skomakarna använder för putsmedel?

Nu är det dax att krypa till kojs och läsa lite min bok, 
kvinnorna som slutade banta.
Den titeln passar mig utmärkt. Jag får se ifall innehållet också passar mig utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina