29 januari 2016

Familjen samlad till fredagsmiddag

Fredag och hela helgen ligger framför mig.
Det är en skön känsla och ännu bättre att helghandlingen redan är klar.
Idag är det första gången på länge som vi är samlade hela familjen tillsammans och äter middag.
Det är ganska ovanligt nu förr tiden så jag tycker det ska bli mysigt!

Jag hade tänkt mig min morgon lite annorlunda än vad den blev.
Min plan var att jag skulle träna ett morgonpass på vårt fina gym på jobbet
men jag kände att jag behövde vila min kropp lite.
Jag kan känna mig förtjänt av lite vila efter 4 dagars hård träning.
Men jag var ändå tidigt på jobbet. Jag hade en presentation som skulle vara klar till
ett möte klockan 9 och det var lite finlir kvar innan jag blev nöjd.

Hela dagen gick i ett rasande tempo och min förhoppning om att jag skulle kunna gå
hem vid fyra tiden grusades. När jag räknar ihop dagens arbetstimmar så kommer jag
upp i 10 stycken och det känns lite mycket.
Nästa vecka tänker jag ta igen lite för det denna vecka har varit intensiv med mycket timmar.

Väl hemma blev det lite surfande på datorn innan jag påbörjade dagens middag.
Inget kött på menyn idag utan en god pastarätt med fänkål, purjolök, avokado och räkor.
Det var väldigt välsmakande och som pricken över i:et, lite parmesanost på toppen.


För att slippa sitta under helgen och betala räkningar så tog jag ett snabbt ryck
och fick iväg allting och nu kan jag spendera fritt under en hel månad.
Räkningarna är betalda, pengar till mat undansatta och nu är det bara "lyxpengar" kvar.

Ha en skön helg och njut av livet!
Det är alldeles för kort och vi vet inte vad som väntar oss under morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina