24 januari 2016

Årets första semla

Idag var det dax, årets första semla.
Det är just denna som är den bästa.
Jag är barnsligt förtjust i semlor men de ska vara lite på mitt speciella vis.
Mums filibaba!

Idag steg jag upp i ottan och körde iväg i den skånska dimman.
Jag såg knappt vägen och det kändes som om bilen var som hästen, hittade själv.
Precis i perfekt tid körde jag in på bussparkeringen vid Hyllie station,
nästan exakt samtidigt som bussen med alla trötta ungdomar anlände.
Och det kändes så skönt att allting hade gått bra.
Vi är inga vana skidåkare och det är så lätt hänt att man skadar sig.
Hela skidveckan hade varit bra, mestadels soligt och klar väder.
Jag blir lite grön av avund när jag ser alla vackra skidbilder.
Det känns som om det kanske kan bli en skidresa nästa vinter?

Frukost tillsammans med resans händelser och sedan påbörjade baket med semlorna.
Under tiden höll min goda väninna Nettan mig sällskap.
De hade precis kommit hem från lite solsemester och jag fick äran att se
på alla fina semesterbilder. Visst är det underbart med semester!

Dagens utflykt var en sväng till Emporia och JOY butiken.
Jag var som sagt var på jakt efter "mina" byxor och jag hade fått besked på
att de eventuellt skulle finnas där. Och jag hade tur.
Med mig hem i påsen så hade jag ett par nya byxor!

Middag och semla fick avrunda kvällen och jag kröp ner i sängen tidigt.
Jag hade en begynnande huvudvärk och jag ville försöka bota den med sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina