23 januari 2016

Drömmer om sommar och sol

Idag blev det lite annat på agendan än vad som vad planerat från början.
En inställd handbollsmatch skapade en stor lucka för mig
att börja titta på sommar och solsemester.
Tiden går fort och för att kunna få till en bra resa så kräver det sin planering.

Maken och jag började dagen med en promenad på 45 min och
vi tog vägen inom City Gross för att handla frukostbullar till
våra hungriga handbollskillar.
Lite gott kaffe på det och så är dagen i full gång.

Istället för att köra till Eslöv och se på handboll så började jag spåna på lite olika
förslag på sommarsemester. Vi tänkte åka en långresa med lite olika stopp
och det kräver lite planering och logistik.
Leta fram de billigaste flygbiljetterna, synka med våra planer och sen 
tillsist se vad vi kommer fram till för kostnad.
Det har en avgörande betydelse. 4 vuxna på långsemester är väldigt
kostsamt och det gäller att spara för att få ihop alla slantar som behövs.

Eftermiddagen tillbringade jag tillsammans med min mamma.
Hon behövde köpa en liten matta och vi körde till Nova Lund.
Där finns lite affärer som har mattor och vi hittade vad vi behövde.
En liten tur inom JOY för att göra besöket fulländat :-)
Jag ville egentligen köpa ett par marinblå manchesterbyxor men de fanns inte i min storlek.
Men på galgarna hängde det fullt av nya fina vårkläder och jag blir
så sugen på att handla. Men det känns lite onödigt att handla nytta när hela
butiken är fylld av kläder till halva rea priset.
Efter lite letandes hittade jag något som kunde passa mig.
Jag är ingen rea fantast. Anser att många gånger är det som är snyggt redan
utrensat och kvar hänger bara det som ingen vill ha.

Alla bilderna kommer från JOY's hemsida
Idag var det min käre Make som lagade middag och under tiden fortsatte jag mitt surfande på nätet.
tillslut hittade vi en flygrutt som passade med våra planer.
Nu ska vi bara hitta bra boende till en rimlig peng och sedan är det dax att boka.
Förhoppningsvis finns det platser kvar på flygen...

Jag kröp ner i sängen innan midnatt och det kändes skönt.
Imorgon ska jag hämta Stora Syster, som kommer hem från sin skidresa.
Ska bli spännande att höra om hennes skidresa till franska Val Thorens.

Puss och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina