18 januari 2016

Slapp måndag

Känslan för måndagar kan vara väldigt olika.
Just idag har jag varit enormt trött och bara gjort absolut ingenting,
förutom att jobba då alltså.
Och det räckte för mig just denna måndagen.

Jag var trött och sliten när jag vaknade imorse.
Det är flera veckors hårt arbete och en intensiv helg som ger sig tillkänna.
Att det kan ta så på krafterna att vara iväg en hel helg.
Vi har ju bara suttit hela tiden, i bilen, i en sporthall, på cafe men ändå så blir man så trött.
Men det är lyx att sova på hotell och få uppleva något annat än den miljön
man är van vid. Det är lite vardagslyx såhär mitt i vintern.


När jag kom hem från jobbet så satte jag mig i soffan och där blev jag sittandes
hela kvällen och tittade en massa olika TV program.
Det bästa av allt är att jag hade inte dåligt samvete.
Jag behövde detta och det gör gott för själen att vila upp sig mellan varven.
Vi brukar hålla ett högt tempo och vi trivs med det.
Men det blir desto mer påtagligt att vi behöver vila mellan varven.

Ha en skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina