25 januari 2016

Ny vecka, ny måndag

En ny vecka med nya förutsättning.
Jag har en hel del på min agenda denna vecka.
Lite "loose" ends som måste fixas och det är bara att ta tag i saken.
Det blir inte gjort av sig själv utan jag får själv fixa det.

Jag hade en förhoppning att huvudvärken skulle vara försvunnen när jag vaknade
men tji fick jag. Den var där som en trogen följeslagare.
En tablett och en väldigt lugn morgon.
Det går inte att stressa iväg utan det får ta sin tid och förhoppningsvis så går det vägen.

Väl på jobbet så fick jag knapra lite små vita piller hela dagen.
Jag har kommit på att det hjälper mig om jag äter vitt bröd.
Snabbt socker till hjärna och det är även bra för magsyran som bildas när
illamåendet kommer. Men jag är ganska tålmodig och jag hängde med hela dagen.

Maken var i Stockholm med jobbet så då fick det blir jag som transporterade
Lille Bror till hans träning. Jag körde i stort sett bara hem om och hämtade honom.
Dagens träningsplan var att jag skulle köra till gymmet när han tränade och det 
hade varit superlätt att strunta i det efter denna migrändag.
Men det kändes ganska OK och jag bestämde mig för att genomföra min
ursprungsplan. Sagt och gjort!
En massa minuter på träningscykeln och sedan ett styrkepass för rumpan och benen.
Det kändes bra när jag väl var klar och kunna njuta några minuter i bastun
innan jag for iväg för att hämta hem Lille Bror.


Det blev ett bra slut på dagen trots allt.
Jag hade besegrat huvudvärken, med hjälp av Treo, Ipren och Alvedon.
Förhoppningsvis så startar dagen bättre i morgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina