3 januari 2016

Nu åker julen ut!

Lika roligt som det är att ta in julen lika skönt är det när den åker ut igen.
Nu är det ett helt år tills nästa gång, eller rättare sagt 11 månader.
Då är den välkommen igen med allt vad det innebär.

För någon månad sedan beställde vi extra boxar till vårt Viasat abonnemang.
Vi har haft ett kort och det har känts som om det är alldeles för lite.
Vi har förvisso kunnat streama via Apple TV men inga TV kanaler.
Det är lite knivigt att få till allting med kablar hit och dit och
varken jag eller Maken är speciellt intresserade av teknik.
Det ska liksom bara fungera!!!
Men det vet vi ju alla att så är inte fallet och det är lite tröttsamt ibland.

I allafall så har Maken hållit på i någon dag att dra in kablarna genom väggarna och sedan
fixa till med alla anslutningar. Nu är det klart på både Lille Brors rum
och i allrummet på ovanvåningen. Stora Syster vill inte ha TV på sitt rum
utan hon använder TV i allrummet. Lite småfix kvar med bioanläggningen och WIFI
men sen är det klart. Några dagar till och sen så kan vi sätta check på den punkten.

Under tiden som Maken har pysslat med tekniken idag så har julen åkt ut med buller och bång.
Granen har barrat något enormt och det brukar den inte göra.
Någon hade en teori om att det hade varit för varmt men vad vet jag.
Varje år så går jag på Illum Bolighus på Emporia och köper lite nya julkulor.
Det känns som om jag har många när de ska hängas upp men när jag tar ner dem igen
så tittar på på alla kulorna och frågar mig själv - var det inte fler???
Allt annat julpynt är nerpackat och i år har jag samtidigt sorterat ut allt gammalt som jag inte vill ha,
sånt som jag inte har använt på flera år. Väck med det!! Inget att spara på.


Mina orkideer blommar för fullt nu. Jag brukar ha dem på övervåningen när de 
är i "vila". Ibland glömmer jag bort att vattna dem men de verkar tycka om det
för de kommer med full kraft med många nya fina skott.
Så de som ser lite taskiga ut får byta plats med de vackra och så går det runt.
Kallas med andra ord "rundgång".

Stora Syster kom hem från sin semester resa. De har varit ett gäng i Edinburgh och
firat nyår. De var trötta och nöjda med sin resa men nästa år så blir det nog
nyårsfirande på hemmaplan. Det är tredje året i rad som de är iväg över nyår
och som jag säger, omväxling förnöjer.

Imorgon är det jobbet igen som gäller och det är bara att kavla upp ärmarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina