29 januari 2016

Utrensing i skafferiet

Jag blev lite besviken idag.
Mascaran som jag köpte igår höll inte måttet riktigt.
De kan säga vad de vill, super mega lash extension etc men
det har inte jättestor betydelse i slutändan.
Same same but different.

En riktigt grå och tråkig dag, bara regn och gråa moln så långt ögat kan nå.
Blött och fuktigt utomhus och det kändes verkligen inte inspirerande att gå till matsalen
och äta lunch. Men när man väl har traskat iväg så är det ganska skönt ändå,
att komma ut och få lite dagsljus trots allt.

Jag hade planerat att åka och träna men jag var inte riktigt klar med det som jag hade tänkt mig.
Det var nära att jag struntande i det men jag tog mig själv i kragen
och körde iväg till vår fina gympahall.
Dagens pass var ett intervall med styrka och det var lika jobbigt som förra veckan.
Det är så skönt efteråt och jag känner mig supernöjd och ännu skönare är det
att få lov att stiga in i en varm bastu och bara sitta där och njuta.

Veckans helghandling stod på tur och det blir en del varor som packas ner i varukorgen.
När jag kom hem så blev det städning i mina skafferi. Det gick av bara farten.
Slängde en massa gamla varor och torkade av och diskade alla behållare.
Jag hade lite grötris kvar sedan jul och då blev det en hel kastrull med risgrynsgröt.
Det blir ett bra mellanmål med lite bärsylt.
Mumsigt!


Jag var helt slut när jag var klar och jag sjönk ner i soffan.
Min tanke var att betala räkningarna med det fick vänta tills morgondagen.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina