17 januari 2016

Kändisar i Skara

Sovmorgon och hotellfrukost!
Kan det bli en bättre start på dagen?
Jag är väldigt glad för att äta frukost. Om jag får välja ett mål om dagen så
är det definitivt frukost jag väljer.

Vi hade god tid på oss. Första matchen var inte förrän klockan 11 och sporthallen
låg bara 500 meter bort från hotellet. Halv tio så begav vi oss ner till frukosten
och började botanisera bland alla godsakerna.
Det är lätt att ta för mycket eftersom det är så mycket som är gott!
Efter en frukost buffé så behöver jag ingen lunch utan jag klarar mig i
många, många timmar innan hungern ger sig till känna igen.


Hela hotellet var fyllt av konst och vackra tavlor.
Och det var inte vilka tavlor som helst, utan original målade av Anders Zorn,
Carl Larsson, Jenny Nyström m.fl. Det är troligtvis den största privata samlingen av Anders Zorn.
Han karaktäristiska målningar av nakna kvinnor pryddde väggarna överallt.


Mellan matcherna begav vi oss intill Skaras centrum för att beskåda den 1000 åriga bebyggelsen.
Många vackra trähus var bevarade och det blev extra vackert med all snön.


Vi hittade ett mysigt café och vi slog oss ner för att plötsligt inse att vi hade sällskap
av inte mindre än Claes Månsson. Vi började prata lite och naturligtvis så
blev det ett idolporträtt. Alltid lite extra roligt när man stöter på en kändis,
och dessutom en rolig sådan.


Ett besök i Domkyrkan var ett måste och den var nästan lika stor som Lunds Domkyrka.
Pampigt i en liten småstad som Skara, att de har en så stor kyrka.


Dagens matcher gick inte riktigt lika bra och de blev två förluster.
Och det betyder att de inte går vidare till steg 4.
Men de har gjort en bra turnering och de är ju trots allt ett år för "små".
De spelar i pojkar A vilket innebär pojkar födda 1999 och 2000.
De andra tre lagen i deras grupp var födda 1999 och det händer en hel del under ett år.
Men nu vet vi åtminstone vad vi måste öva och bli bättre på.

Efter dagens sista match startade vi hemfärden och nu valde vi att köra över
Jönköping istället. Den vägen är 30 minuter snabbare och det är sköna minuter
när du väl kommer hem i tid.

Det har varit en rolig och intensiv helg och jag är så glad att jag får vara en del
av Lugi P00. Alltid lika roligt att umgås med de andra föräldrarna.
En ny vecka ligger framför oss, med revisorerna på plats och det lär bli en hel del frågor.
Bara att ta nya tag och vara positiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina