20 november 2012

Vatten gympa

Ibland känner jag att jag vill att tiden ska stå stilla.
Dagarna flyter samman och jag har inte riktig koll på vad som är i pipe-line.
När det är mycket som händer är det lätt att strunta i motionen.
Jag är den första att skriva under på det påståendet.

Men idag var det dax att ta sig i kragen och få styr på motions rutinerna igen.
Jobb, middag och sedan packade jag väskan för att bege mig till småstadens simhall och plaska runt till musik och rörelser.
Det var jobbigt och det kändes att jag hade varit ifrån det 2 veckor.
Att man tappar konditionen så fort! Oroväckande!

Men sedan kommer den bästa belöningen av alla - att bastu länge och väl.
Underbart att gå ut i en ruggig höstkväll och känna att kroppen är uppvärmd inombords.
Annat var det för Lille Bror. Han hades spelat fotboll och var ganska frusen när jag hämtade honom senare på kvällen. Stackare att springa runt utomhus när hösten är som värst.

Men det är bara och gilla läget, vill man spela fotboll så är det dessa förutsättningar som gäller.
Jag som då är en frusen själ väljer hellre varmt badhus med bastubad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina