22 november 2012

Tröstande solbullar

Ibland känns det lite jobbigt och att unna sig något då kan kännas lite lättare.
Socker bullar från Småstadens konditori passar utmärkt.
Lille Bror och jag fikade tillsammans och de var underbart goda.
 
 
 
Lille Bror var ordenligt förkyld och trots detta begav han sig iväg till skolan.
Han hade ett SO prov om medeltiden i Norden vilket han hade övat många timmar på.
Det kändes lite taskigt att inte låta honom få visa vad han kunde
så jag släppte iväg honom till skolan.
Jag hade en viss föraning om att han skulle återvända hem bara efter en någon timme.
Och så blev det.
 
Men det passade bra för jag arbetade hemma eftersom jag hade en tid inbokad
till doktorn och min värkande hälsena.
Den har bråkat med mig i över 6 månader och svullnaden vill inte lägga sig.
Jag tror att det är ytterligare ett tecken på min Psoriasis Atrit som ger sig till känna.
Det är ofantligt svårt att dignostisera den sjukdomen.
Vi går avvakta några månader till om den förflyttar sig till någon annan led.
Det är det mönstret som sjukdomen har, att den flyttar runt i kroppen.
 
Både Lille Bror och jag ville ha lite "sjukdoms tröst".
Finns det någon som heter så?
Lite eftermiddags kaffe och solbullar och kvällen var räddad.
Maken och Stora Syster var återigen i Limhamn för provträning.
Jag befann mig i bassängen och plaskade runt
och det bästa med det är bastun som är ett obligatoriskt inslag
efter ett besök i simhallen.
 
Ren och insmord sjönk jag ner i rena lakan.
Snart är det helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina