15 november 2012

Jullyktor från Saga Form

Utvecklingsamtal, det är ett ord som är laddat.
Idag var det dax för Stora Syster att ha samtal med sin mentor.
Fastän hon går sista året på gymnasiet så vill jag följa med.

Det är intressant och träffa mentorn och höra resultaten från skolan.
Inte bara prov resultaten utan även hur den sociala biten fungerar.
Det är lätt att vara partisk men att höra samma tankar och funderingar från en utbildad lärare känns bra.
Vi är inte helt fel i våra tankar.
Jag var stolt när jag körde till jobbet.

Timmarna går fort när man har roligt och helt plötsligt var det dax att köra hem.
Jag kunde inte komma hem fort nog.
Det hade plingat till i min telefon att jag hade fått mina varor som jag hade beställt på Design online.
Det var rena julafton att öppna lådan.
En av sakerna var vackra lyktor med tomtar på från Saga form.
Fort i med värme ljus för att se hur ljuset sken.
Super fina! 


Men ingen rast ingen ro.
Imorgon ska vi ha kalas för Stora Syster.
Hon fyller äntligen 18 år och våra familjer ska komma och gratulera henne.
En runda på City Gross och jag fyllde bilen med godsaker.
Klockan hann bli halv elva innan jag hade packat upp allting
och då var det bara dags att knyta till kojs.
Imorgon ska jag arbeta hemma och mellan varven förbereda lite inför kvällens kalas.

God natt kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina