27 november 2012

Julklappar - check!

Jag är verkligen på G med julklapparna
och det känns skönt.
Det är inte riktigt lika skönt när pengarna fladdrar iväg för vinden.
Varje år inför julen får jag ångest när pengarna bara rinner iväg.
Trots att jag vet om det kan jag inte hjälpa det.

På lunchen idag så var jag på ute på stan och köpte lite julklappar.
Vi handlar inte till så många, våra barn och våra föräldrar.
Vi har dragit in rejält på klapparna.
Det blir ett enormt överflöd och det är dessutom inte så miljövänligt
all den konsumtion som vi håller på med.

Dagens erbjudande på Lidl.
En choklad kaka på 250 gram för 9:95.
Jag tog 3 stycken och så får vi se om de är goda.
Det är alltid en chansning.
Jag är faktiskt lite kräsen när det gäller choklad.

Nu sitter jag i soffan och tar en kopp kaffe.
Klockan är redan 10 på kvällen och med kaffet
tillsammans med kvällens vattengympa pass
gör att jag kommer somna först vid midnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina