6 november 2012

Snart är den här!

Jag älskar julen!
Alla dofter, alla ljus, allt pynt, alla förberedelser, alla godsaker.
Vi omger oss av våra nära och kära och umgås och njuter av varandra.
Även om det är mycket som ska fixas och ordnas med
så är det samtidigt så mysigt.
From advent och framåt så är jag i full gång och julstökar.
Det är ingen som har några krav på hur det ska vara
utan bara jag själv som vill så mycket och samtidigt så älskar jag att julstöka.


Ja, snart är 1:a advent här.
Den ligger och lurar runt om hörnan och i affärerna börjar det fyllas på med godsaker.

Många tycker november månad är något av den tråkigaste som finns och bara en transport sträcka.
Mörket kommer tidigare och tidigare och det är allt som oftast grått och trist.
Men jag älskar alla ljus och jag börjar planera lite inför julen.
Stora Syster fyller snart "myndig" och vi ska ha kalas.

Men idag har vi varit på föräldrarmöte med Lille Brors klass.
När vi gick därifrån så hade vi en skön och trygg känsla.
Det verkar vara ordning och reda med klasserna och både lärare och skolan har ett tänk framåt.
Det låter lovande!
Efter vårt skolbesök så var det Zlatan på TV.
Tillsammans med fransmännen så var vi lyriska över Zlatans insats.
Han är en helt fantastisk fotbolls spelare.
Men jag var även lyrisk över Pågens Saffrans gifflar.
De är försvinnande goda!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina