26 november 2012

Emporia i julskrud

Idag har det varit en helt vanlig måndag.
Det innebär att jag är extremt måndags trött och blir sen till jobbet.
Inga direkta möten inplanerade och det lunkar på lagom takt.
Hemma i lagom tid och middagen är redan färdig lagad.
Övnings körning med Stora Syster till fotbolls träningen i Limhamn.

Nu är det i full gång med julpynt överallt.
Denna granen finns i Emporias Havsentré och är gigantiskt stor!
Stora Syster blev avsläppt på träningen och jag körde till Emporia och
hämtade min inramade Van Gogh tavla och den blev super fin.

Tanken var att jag skulle handla lite julklappar men de önskningar
som stod på önskelistan var slut.
Redan??
Jag blev lite förvånad att det redan var slut.
Julhandeln har inte riktigt börjat ännu.
Jag får väl tänka ut något annat.

Stora Syster var riktigt nöjd med sin fotbolls insats idag.
Men ännu har hon inte bestämt sig.
Det är mycket hårdare konkurrens om platserna
och hon vill gärna få lite speltid.

Just nu avvaktar vi bara besked från USA och universitet i New York.
Det är ganska avgörande om hon får stipendium eller inte.
Att finansiera en egen universitets utbildning i USA är inte gratis.
Men det är hennes dröm så vi håller tummarna.
Om det blir så är det jag som kommer få det tufft.
Lite separations ångest har jag allt!
- Posted on the move

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina