21 november 2012

Planerings dag

Varje år har vi på vår avdelningen en planerings dag inför nästa verksamhetsår.
Det är väldigt nyttigt och effektivt.
Vi arbetar mot ett mål och vet vad vi ska prestera.

Efter en full dag med planering så brukar vi avsluta med en lite aktivitet och en god middag.
Att hitta en aktivitet som är anpassad för 4 personer är inte helt lätt.
Oftast är det anpassat för grupper om 8-12.
Idag styrde vi bilen mot Let's Go i Malmö.
Det stod 3 kamp på schemat, minigolf, skytte och biljard.
Och jag är verkligen ingen tävlings människa... = sist
Men jag är lika glad för det !
 Mina goa killar i vårt gäng
 Koncentration...
 Pricka bollen hade varit bra...
 Grabbarna boys gör upp om biljarden.

Efter några öl och snacks så hade vi stillat den värst hungern.
Dagens restaurang var fransk betonat med en liten men naggande god meny.
Belle Epouque är namnet på restaurangen och de hade fantastiskt god mat.
Och vinet, det ska vi inte prata om.
Det vattnas fortfarande i munnen när jag tänker på det.
Oturen är att det går inte att köpa på systemet eftersom de har importerat det direkt.

 Varmrätt bestående av kummel och potatiskaka - mumma!
Efterrätten var goda crumbles av choklad kakor, choklad sås med creme fraiche.

Vid 22 tiden var vi nöjda och belåtna och ganska trötta.
Det är intensivt att vara kreativ hela dagen.
Taxi hem och lite TV tid och sedan var det dax att knyta till kojs.

Jag är glad att jag har ett jobb som jag trivs med och goa och glada arbetskamrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina