11 november 2012

Fars Dag

Idag var det dax att fira våra fädrar.
När jag var liten så fick min pappa på sin höjd en teckning eller en kram.
Nu för tiden så är det mycket mer firande
Och jag gillar det.
Det ger oss en anledning att ta tillfället i akt och umgås.

Veckan har varit busy, både för mig och för barnen.
Det har inneburit vi inte har hunnit med riktigt att det är Fars Dag idag.
Barnen vill handla något speciellt eller förbereda någon utflykt.
De är så glada och stolta över sin pappa.
Han ställer verkligen upp för sina barn!!!
De kan inte få en bättre pappa!!!
Och det gör mig så lycklig och glad!!!

Min egen pappa är avliden sedan många, många år tillbaka
och min svärfar är för gammal för att orka med någon middag
Så det innebär att barnen kan fokusera på sin egen pappa.

Barnen hade köpt en ny skjorta från Brothers till sin pappa
och den blev väldigt lyckad för den passade perfekt.

Sen har söndagen gått i ett lungt och skönt tempo.
Först spelade Lille Bror en 11-manna fotbollsmatch som idag slutade med vinst.
Eftermiddagen har jag och Stora Syster planerat hennes 18 års kalas/fest
och vi blev nöjda, både med upplägget och maten.


För att avrunda Mårten Gås helgen så blev det en riktig söndagsmiddag, kalkon med tillbehör.
Åh, ibland är det är så gott att äta kött med potatis och sås.
Det är inte så ofta det blir den varianten på mat.
Oftast äter hela familjen middag i skolan/jobbet så middag/kvällsmaten brukar bli lite lättare.
Den sedvanliga söndags kvällsfika missar vi inte frivilligt.
Knäckig äpplekaka med hemmagjord vaniljsås.

Nästa vecka kommer bli en busy vecka, på det privata planet.
Tjejmiddag, föräldrarmöte och förbereda Stora Systers 18 års fester
med hennes hjälp förstås men det behövs nog en hjälpande hand.

Nu är det ännu ett avsnitt av Solsidan och kaffet har runnit ner och äpplekakan lockar.
Ha en fortsatt skön söndag kväll!

1 kommentar:

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina