10 november 2012

Bio med familjen

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig
Och då gäller det att tänka om och var kreativ och öppen för annat.
Våra lördags planer blev annorlunda än planerat.
Men det blev jätte bra ändå.

Skumtomtar - bästa julgodiset ever!!!
Lördag och handboll på schemat, i Malmö.
Frukost buffé och idag fick vi besök av min kära mamma.
Hon hade lite abstinens efter Stora Syster och ville höra om hennes New York äventyr!

Oftast när vi ska iväg på match med handbollen så kör Maken och Lille Bror
mycket tidigare och jag hinner aldrig bli klar i tid.
Idag pratade jag länge med min mor så det blev lite stressigt tillslut
men jag hann fram innan match start. Puh!
Vad gjorde man för i tiden när det inte fanns GPS?
Nu letar man bara upp addressen och sedan har man en vägbeskrivning.
Jag behöver aldrig köra fel.
Pefekt!

Något annat som också är perfekt är det nya "Emporia".
Det är svårt att köra fel när man ska dit - det är enormt stort och syns på långa vägar.
Och idag passade ett besök dit också perfekt.
Jag skulle inhandla en skjorta till Maken som barnen skulle ge till honom i Fars Dag present.
De hade sett ut en vilket gjorde det lätt för mig.
Bara gå in i affären och betala!
Även det var Perfekt!

Jag har börjat fundera lite i över julklappar och det finns mycket att önska sig.
Butikerna är fyllda till bredden med massa fina saker.
Jag har börjat skriva upp och listan börjar bli klar.
Nu ska det bara inhandlas...

Eftersom våra middags gäster för kvällen hade insjuknat så bestämde vi oss istället
för att sjunka ner i en stor bio fåtölj.
Den nya James Bond och Skyfall stod på allas önskelista.
Lite tråkigt att våra gäster blev sjuka men sen å andra sidan fick vi se en
fantastiskt bra Bond film. En av de bättre Bond filmerna på länge!!!!
Så trots ändrade planer blev det en mysig och skön kväll tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina