16 november 2012

Emma 18 år

Min söta och underbara tjej blir 18 år!
Gud vad tiden går.
Jag kommer ihåg när du var alldeles nyfödd och doftade baby.
När du tog dina första steg.
När du fick dina första tänder, alldeles försent tyckte jag.
Jag var rädd att det var något fel men sedan helt plötsligt
vid 9 månaders ålder kom det första lilla grynet.
Dagis tiden, när du hela tiden bara lekte att du var en hund.
Att börja skolan var en pärs.
Du har alltid varit lite försiktig och avvaktande när det gäller nya saker.
Nu när du är vuxen har du en målinriktning som får mig att häpna.
Du gör många saker som själv inte hade vågat göra när jag var i din ålder.

Kära dotter, du är precis alldeles perfekt!
Jag kan inte önska mig något bättre!

Idag var det dax för familjen att fira Stora Syster.
Lite tapas med champagne i vårt uppvärmda uterum.
Smördegsinbakade oliver

Crostini med mozzarella och pesto
 Blommor och presenter överlämnade.
Det är svårt att handla något som är bestående och som ändå står på önskelistan.
Första gången som vi bjuder Stora Syster på alkohol och det blir lite champagne dagen till ära
Vi hade förberett en liten "Emma" Quiz med 20 frågor.
Det var inte helt lätt att svara rätt på alla frågorna :-)
 Lille Bror och kusinen Oscar.
De är lika gamla, endast 7 veckor skiljer dem åt.
 Maken och flick kusinerna.
Ella och Sofie avgudar Stora Syster
Presenter öppnas och det kändes som om det blev uppskattat.
Vår huvud present var New York resan.
Men det blev även lite utfyllnads presenter från oss.
Att inte överlämna något litet på själva födelsedagen kändes konstigt så det fick bli 
lite spets underkläder, en rosa Jelly Bean skål och en svart topp 
 Farmor & Farfar hade köpt Itala rödvinsglas.
Mormor köpte Villeroy & Boch bestick.
Kusinerna köpte vackra Pandora örhängen.
 Svarta klänningar var dagens tema.
Stora Systers kommer från H&M och min kommer från Joy.

En av de goda efterrätterna var en vit choklad cheesecake.
Jag brukar ha flera efter rätter och idag fanns det även chokladmousse och äpplepaj att välja mellan.
Jag är inte själv så förtjust i att äta efterrätter men det är roligt att göra dem.

Det blev en väldigt sen kväll och vi festade på till långt ut på småtimmarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina