25 november 2012

Mormor Irma

Vilket busväder vi har haft idag.
November är ingen månad som kan skryta med sitt fantastiska väder precis.
Det har varit grått och regnat precis hela dagen.
Vilken tur för mig att jag har varit inomhus och sluppit att vistas utomhus.

Efter en helgs uppehåll i Lille Brors handbolls serien var det dax idag igen.
Handboll är en fartfylld bollsport och det är hårda tag.
Lite för hårda för min smak.
Ibland är det nästan så jag vill blunda när pojkarna faller i marken.

När det är hemma matcher så klubben en liten kiosk som föräldrarna får
turas om att stå i. Kiosken är precis bredvid planen så det är inte
så att man missar något av matchen precis.
Men något som förvånar och förargar mig är att det är alltid samma föräldrar som
står i kiosken för våra pojkar = jag.
En del tycker att det är någon annan som ska hantera det för de vill titta på spelet
En del andra tycker att de bidrar med andra saker
och då är de befriade från kiosk tjänst.
Men jag då, Maken håller i alla träningar, står vid kanten varje match.
Är jag också befriad att stå i kiosken då?
Tror inte det!!!

Nu vet jag att många tycker att jag är helt fel på det men det bryr inte jag mig om.
Alla måste hjälpa till.
Vi är inte så många och hjälps vi åt blir det både roligare och smidigare för alla.

Det finns alltid 1000 tals anledningar att inte stå i kiosken men när det väl
kommer till kritan så måste någon stå där eftersom klubben har beslutat
att vi ska administera en kiosk under våra hemma matcher
och det är inte mer än rätt att det får gå runt på alla i laget.
Det innebär att även jag får ta mitt ansvar,
fastän Maken lägger ner 20 timmar i veckan på träning/match och administration.
Eller jag kan också strunta i det, precis som alla andra gör??

Efter matcher och avslutad kiosk tjänst begav jag mig till gamla mormor.
Hon har flyttat till ett äldreboende och det är ett tag sedan jag var där.
Hon är frisk men gammal och förvirrad.
Det kändes gott i själen att hälsa på henne.

Jag rundade av söndagen med lite julklapps inköp och nu är det dax att laga middag.
Spagetti och köttfärssås.
Det var JÄTTE länge sedan vi åt det och det är så underbart gott!

Nästa vecka innebär lite förberedelser inför advent med stjärnor och blommor.
Det ska bli mysigt att ta fram allting igen.
Det känns inte som om det var 1 år sedan.
Tiden går så fort.

Ha en skön söndag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina