7 november 2012

Operation Fåtölj

Onsdag är en ledig dag!
Ingen i familjen har någon aktivitet inplanerad.
Det innebär ingen middags stress och samtidigt kan vi göra något annat.

Jag hade spanat i en fåtölj på IKEA, som tyckte kunde passa utmärkt i vårt vardagsrum.
Stora Syster följde med som smakråd och tillsammans bestämde vi oss för "Karlstad"
med ett vitt tyg. Jaja, jag vet att det blir skitigt efter ett tag men det går att tvätta...

Men oturen var framme och själva stommen var slut i lagret.
Snopna och tomhänta körde vi hem.
Jag blev besviken för jag hade sett fram emot att sätta fåtöljen på plats
och få provsitta den i vardagsrummet.

Stora Syster körde hem i mörkret och det går bra.
Vi funderar på att anmäla till en körskola nu och se vad hon behöver öva på.
Det är svårt för oss att avgöra.
Men en sak som jag kan komma på är det här med "eko driving".
Det var inget som vi fick lära oss när vi tog körlektioner så det är svårt att lära ut det på rätt sätt.
En sak är säker, vi är inga perfekta bilförare och förmodligen gör vi massor med fel.
Det är kanske vi som behöver körlektioner....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina