19 november 2012

Uppstart av veckan

Världens huvudvärk har förföljt mig idag.
Jag vaknade redan i morse med en dunkande värk.
Det är 5 dagen i rad som huvudet är som en betong klump och det börjar bli väldigt tröttsamt.
Det är bara det som stör, ingen förkylning eller hosta.
Antingen är jag stressad (vilket jag inte alls känner mig) eller så är det något virus som ligger och pyr.
I vilket fall så är det oehört enerverande!
 
Limhamns Gamla IP
Idag var det dax för Stora Syster att provträna för LB07.
LB07 är ett Malmö lag som from nästa säsong ska spela fotboll i den nya divisionen "Superettan".
Jag var hemma i lagom tid för att kunna äta middag tillsammans hela familjen.
Övningskörning dit och det när vi var framme var det en rejält nervös tjej som steg in på fotbollsplanen. Men det var inte bara hon som var nervös, resten av laget var också nervösa.
Dagen till ära hade de fått en ny tränare och vi vet alla vad det innebär.
 
Trots att jag är en inbiten fotbolls fantast så stannade jag inte kvar och tittade hela träningen.
Runt om hörnan ligger "Emporia" så jag styrde dit och hämtade ut min tavla.
 
Nu sitter jag här och har förhört Lille Bror om Medeltiden.
Det är dax för prov och det gäller att ligga i från början.
Till jul är det första gången för honom att få betyg och det känns ju alltid lite nervöst.
 
Så med facit i handen har dagen bestått av huvudvärk tillsammans med fotboll och medeltid.
En salig blanding av allting.
Med andra ord, en helt vanlig familje vardag i november.

1 kommentar:

  1. Hoppas huvudvärken gett med sig så det blir en fin tisdag !

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina