3 november 2012

Alla Helgons Dag

Alla Helgons Dag
Det är en dag då vi skänker en extra tanke till de människor som saknas oss.
Jag och min mor brukar åka till kyrkogården tillsammans och göra dagen till en lite speciell.

Denna lilla söta kyrka ligger mitt i vår småstad.
Den är precis lagom stor och betyder mycket för mig.
Vi har gift oss där, våra barn är döpta där och vårt änglabarn ligger begravd där.
Det är så rogivande att gå in i kyrkan och bara få lov att sitta ner med sina egna tankar.

Syster Yster och underbara Sofie följde även med idag.
Jag blev väldigt förtjust i Vismarlövs Bagarstuga så jag tänkte att min mor också skulle uppskatta stället.
De serverar även en kakbuffé med många goda olika sorters kakor och det passade lilla Sofie!
Omgivningen runtom Bagarstugan är mysig med små dammar och med simmande ankor
och en massa träd. Jag kan tänka mig att det är vackert på våren när alla träden står i full blom.

Under All Helgona Helgen har möbelaffären i vår småstad en hantverksmässa.
Det finns många duktiga hantverkare som gör de mest underbara saker.
Det gröna fatet gick rakt in i mitt hjärta och jag stod länge och tittade på det.
Underbart vackert och färgen var precis min favorit färg.
En hel vägg med Jelly Bean skålar och fat.
Dekorativt!
Vi hade en mysig hemma kväll inplanerad och vi inledde den med lite småplock och vin.
Efter en stund, när faten och vinet var slut, begav vi oss till kyrkan och kyrkogården.
Det är så fint när alla lyktorna lyser i höstmörkret.
Vi hade en mysig promenad tillsammans och när vi kom hem lagade vi middag och slog oss ner i soffan.
Det kändes skönt att svepa filten om mig och dricka det sista av vinet.

Denna dagen har varit en dag som jag kommer att njuta av ett tag framåt.
Imorgon kommer Stora Syster hem från New York och jag längtar efter henne.
Det ska bli så spännande att få höra hennes berättelser och se allt som hon shoppat.

1 kommentar:

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina