2 november 2012

Vismarlöv Bagarstuga

Vilken jättemysig dag jag har haft!
Lille Bror och jag har varit i Vismarlövs Bagarstuga och ätit frukost buffé.
Vilket underbart ställe, riktigt feel good för själen!

Vi kliver in genom dörren och framför oss finns en underbart mysig miljö.
En stor frukost buffé stod uppdukad och vi serverade oss själva
och slog oss ner i autrium rummet.
Kaffe doften spreds i hela rummet och vi bara mös.
Jag älskar dessa tillfällen.
Det gäller att suga in känslan och bevara den för framtiden.


Ett charmigt ställe med en olika möbler och porslin.


En god frukost med deras egna hemmalagde marmelader och eget surdegsbröd.
Goda röror och egen inlagd sill.


En ny röd stickad tröja från Joy!


Till jul kommer de utöka sin frukost buffé med lite julinslag.


God hemmalagad kola!!!

Detta var verkligen en boost för själen och att ännu roligare att Lille Bror uppskattade det.
Sedan har vi varit hemma resten av eftermiddagen och jag har sytt nya gardiner
under tiden som han har titta på film.

Kvällen tillbringade vi hemma hos mina svärföräldrar och firade min
svärfar som fyller 83 år idag.
Kusinerna var också på plats och det är alltid roligt att träffa dem och se vad som händer i deras liv.

1 kommentar:

  1. Åh vilken härlig morgon och frukost! Verkligen mysigt! Önskar Dig en fin och skön helg!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina