13 november 2012

Presenter från Cervera

Vacker present från Cervera
Att gå runt och botanisera på Cervera är något som jag gillar skarpt.
Det finns så mycket vackert som jag skulle vilja fylla mina skåp med.
Att använda vackra tallrikar, glas och andra hushålls artiklar är vardagslyx för mig.
Att servera mat på en vacker tallrik gör livet lite lättare en grå tisdag kväll i november.

Presenter till en 18-åring som inte önskar något speciellt är svårt.
Vi bestämde att det skulle bli något från Cervera.
Några vackra glas, vackra bestick eller liknande.
Det är kanske inget man önskar sig när man fyller 18 år
men det är en beständig present.

Cervera fick bli dagens mål för presenter.
Farmor & Farfar och Mormor ville handla något beständigt och jag fick agera inköpare.
Jag kände mig nöjd med dagens inköp och tror att Stora Syster kommer uppskatta dem.

Men att köra ifrån Cervera utan att ha handat något till mig själv är svårt.
Två små skålar från Rörstrands nya vinterserie, Vintersaga, fick följa med mig hem.
Precis lagom stora för mandel och russin till glöggen.
Jag kände och klämde även på de matchande glöggmuggarna men
jag ställde snällt tillbaka dem på hyllan igen.
Kanske, kanske inte.
Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina