28 april 2012

Vårsolen

Att vara meterolog borde vara världens lättaste jobb!
Jag kan säga vad jag vill om vädret och sen när det blir helt annorlunda så händer inget.
Precis så kände jag imorse när jag slog upp de blåa och tittade ut genom fönstret.
Grått, mulet och regn och dessutom så var det inga +20 grader.
Lille Bror skulle spela fotboll och vi utrustade oss med vinterjacka och paraply.
Vårsolen var långt borta.
Men nu under eftermiddagen har det vänt.
Vi har hunnit med en skogspromenad i vårt underbara Skrylle
innan det var dax för Stora Systers match.
Det var sååå skönt att känna vårsolen och
nu kunde jag njuta i fulla drag av titta på fotboll.
Annars är det lugnt.
Jag hoppas vädret håller i sig så trädgården kan få sig en omgång imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina