22 april 2012

Lugn och skön söndag

Regnet öser ner ute och jag är sugen på att hitta på något.
En liten bit hemifrån ligger en mysig butik med vintage inredning.
Jag har velat köra dit ett tag men tiden har inte funnits.
Men idag fanns det en liten håla och då passade jag på.
Bild lånad från Mitt Vita Stall, strax utanför Staffanstorp
 Jag kliver in genom dörren och njuter av vyn av alla vackra saker som finns i butiken.
Om bara börsen hade varit större hade mycket mer fått följa med mig hem.
Vackar krukor, nätkorgar, ljus och prydnadssaker trängs på borden.
Dessa marschall hållare står högt upp på min önskelista.
Denna nätgömma fick följa med hem och pryder nu sin plats på TV bänken...
... och denna nätkorg att ha småsaker i.
Idag fick mina cocktail tomater äran men jag tänkte även vitlök eller något annat fint.
Snart är det middag och dagen till ära har jag gjort efterrätt,
en fantastisk Tiramisu.
Imorgon är det jobb igen men jag ska försöka dra ner lite på tempot.
Jag behöver inte vara "on top of everything" hela tiden.
Ibland får jag nöja mig med good enough. 

1 kommentar:

  1. Jag följer GÄRNA med nästa gång du ska dit!!
    Vilka saker! Råa å goa!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina