30 april 2012

Nu ska våren sjungas in!

Maken var uppe med tuppen eftersom han skulle arbeta.
Naturligtvis så vaknade jag av hans plingande väckarklocka.
Har jag väl vaknat så har jag jätte svårt att somna om.
Lille Bror vaknade också så han och jag steg upp.
I ett svagt ögonblick igår lovade jag frallor till dagens frukost och
jag brukar alltid predika om att man ska hålla det man lovar.
och dessutom är det väldigt gott med nybakta bullar och gott kaffe till frukost
så jag cyklade snabbt iväg till affären.
Vår nya högtryckstvätt har blivit invigd och trädäcket har blivt så rent och snyggt.
Mina klematis börjar se pigga och glada ut och det är fullt med knoppar!
Det kommer inte blir något större majbål för vår del.
Röshult vedkorg får agera majbål och den är redan laddad och klar.
Stora Syster har varit i Stadsparken i Lund och hon kom precis hem.
Där var så ofantligt mycket folk ocg det fanns i stort sett ingen plats att sitta på
 Vi ska ha våra kära vänner Krister och Monica på grillning i kväll..
Dagens inköp, Olivträd för endast 149 kronor!
Ett träd fick följa med mig hem idag men jag är nog sugen på ett till.
Blir nog en tur imorgon igen...
Ha en skön och mysig Valborg och sjung nu in våren ordentligt!

2 kommentarer:

  1. Precis man måste hålla de man lovar! :)
    Har också olivträd, gillar dom, blir lite utlandskänsla :)
    Trevlig Valborg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket fint olivträd! Jag har ett lagerbladsträd men jag tror att det gett upp. :-( Bladen falnade och sedan vill det inte komma igen.
    Det där med frallor låter gott, i dag ska jag baka lite fika bröd tror jag. Hoppas att du hade en fin Valborg!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina