9 april 2012

Städning i uterummet

Påskens sista dag och jag steg upp i ottan!
Dels för att jag ville har gjort en massa och
dels för att Lille Bror och hans övernattnings gäst väckte mig med sitt skratt.
Från nio till två höll jag på med att storstäda uterummet och flytta runt sakerna i skåpen.
Lille Bror har fått en TV på sitt rum och då fick hans skåp inte plats.
Men de har hittat en ny plats, i uterummet!
 Nu har jag placerat alla min ljuslyktor och vaser i skåpen
samt en massa prydnadssaker som jag inte använder längre.
De är för fina för att slänga så de får stå där och vänta på sin tur!
Hur brukar ni göra? Slänger ni gamla prydnassaker tex konstglas, som ni inte vill ha längre?
Jag har funderingar på att sprutmåla skåpen vita.
Är det någon som känner till någon som gör det för en billig peng?
Eftermiddagen tillbringade jag med att titta på Stora Systers sista träningsmatch.
Nästa helg startar seriespelet och idag såg det riktigt bra ut.
Jag är nöjd med hur påskens dagar har artat sig.
Det har blivit en blanding av lite allt möjligt och jag har fått gjort det som jag hade tänkt mig.

1 kommentar:

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina