15 april 2012

Fika i vårsolen

Efter en lugn och skön förmiddag på hemma plan 
var det dax för servering av kaffe och fika hos Kusin Jeanette i Lund.
Det var premiär fikan utomhus för min del och det kändes alldeles underbart!
Jeanette har en fantastisk fin trädgård,
en sådan man kan se i tidningar med en massa vackra blommor, buskar och träd.
Det var uppdukat i trädgården och vårsolen sken på vår vintervita hud.
Egen hemmagjord äpplesaft, god kärleksmums och kaffe i vackert danskt Greengate porslin.
Just dessa randiga koppar är några nya favoriter hos mig, vilka jag har haft ett gott öga till ett tag.
Det känns som om jag "behöver" införskaffa mig några stycken under våren...
Efter en underbar helg tillsammans var det dax för Syster London att bege sig till
centralstationen för att ta tåget till Kastrup och flyga hem till sitt.

Nu ikväll är det bara Stora Syster och jag som är hemma.
Lille Bror och Maken har varit i Västerås på handbollscup hela helgen.
Resultaten har jag fått via SMS och laget lyckades ta sig till kvartsfinal i A-slutspel
men där slutade olyckligtvis deras handbollsturnering.
Men jag har förstått att det har varit en lyckad resa och alla har varit nöjda och glada.
Nu längtar jag att de ska komma hem så hela familjen är samlad.
Det är då som jag mår som bäst!

2 kommentarer:

  1. Jag känner mig hedrad att min trädgård omnämns med så fina adjektiv här i din blogg.

    SvaraRadera
  2. Vårsolen är den absolut bästa. Den har lyst med sin frånvaro. Jag längtar! kram towe.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina