1 april 2012

Påskfint i blåsväder

Vart har våren tagit vägen?
Den är som bortblåst.
Jag fick en ordentligt sovmorgon, eller rättare sagt så fick jag
9 timmars sömn och det kändes skönt.
Huset har fått lite påskfint och idag var det kyrkogårdens tur att få lite fina påskblommor.
Först en tur till Plantagen och inhandla nya krukor, jord och blommor
och sedan satte jag spaden i jorden.

Och jag hann precis färdigt innan regnet kom men det gjorde inte Lille Bror.
Idag var det premiär för hans fotbolls lag att spela 11-manna fotboll.
Ååhh, vad jag har längtat till denna dagen.
Det är 10 gånger roligare att se 11-manna fotboll än 7-manna.
Vi blev både blöta och urblåsta och kände oss nöjda trots förlust.
 Stora Syster och jag har bakat en kaka, citron och blåbärskaka.
Den sitter fint till kvällskaffet.
Middag och tvätt är avklarat och det känns skönt inför nästa vecka.
Nu är det lite planering inför påskhelgen som ska fixas och
jag ska fundera ut vad vi ska bjuda våra gäster på som kommer på påskafton.
Jag älskar att ställa till med kalas och god mat.
Mitt favorit påskgodis, Anthon Bergs mandel,- och marispan ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina