14 april 2012

SPA på Ystad Saltsjöbad

Syster London var uppe med tuppen och gick iväg för att träna ett Yoga pass.
Jag skulle gärna vilja prova på Yoga men med mina knä är det inte aktuellt, inte för tillfället ialla fall.
Innan frukost tog vi oss en tur genom Galleriet och bara njöt av all inredning.
En av alla de vackra lampor som hängde i taket.
Det fanns allt du kan tänka dig på frukost buffén såsom bacon, äggröra, ägg benedict, pannkakor, nutella, bröd, ostar, pålägg, flingor - you name - allt fanns där!
Vackert upplagt gör att det ser ännu godare ut
Efter denna tallriken var jag nöjd och belåten
Vi satt här och åt frukost i över 1,5 timmar och tittade ut över det böljande havet.
Underbara himmels sängar i en av relax avdelningarna. Efter frukosten låg vi här och bara lät maten sjunka undan medan solen steg upp över havet.
Inomhus poolen var varm och skön
Efter bad, jaccuzzi och bastu gick vi ut på den långa bryggan.
Solen sken från en klarblå himmel!
Hotellet ligger vackert precis vid stranden
Det var lite... för kallt i havs vattnet för min smak. Jag nöjde mig med att bara titta.
Eftermiddagen tillbringade vi i Galleriet med kaffe och...
... Afternoon Tea med de mest fantastiska scones jag har ätit.
Till sconsen serverades hemmagjorda marmelader och lemoncurd som fullkomligen smälte i munnen.
Kusmi te fanns i alla dess smaker och när vi var färdiga med fikat styrde vi hem igen.

Det har varit en sagolik helg och jag har verkligen njutit i fulla drag.
Jag kan definitivt tänka mig att återvända hit igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina