2 april 2012

Tuta och kör!

Nu är det en väldigt intensiv period på jobbet.
Vi är mitt uppe i årets första kvartalsbokslut och vi har infört
ett nytt verktyg som nu äntligen ska få pröva vingarna.
Hoppas, hoppas att allt blir färdigt!
Det blir nog någon timme extra per dag för att det ska gå ihop i slutändan.
Jag tycker det är superroligt när det är tempo!
Men det vill till att jag planerar min tid väl för att försöka hålla stressen borta.
Trots mycket att göra på jobbet så prioriterar jag barnen.
Idag var det dax - att gå på handledarutbildning för Stora Systers körkort.
Efter fyra långa timmar i skolbänken, vilket kändes ovant,
så är vi nu registrerade handledare.
Nu är det bara och börja öva.
Det känns lite nervöst och jag inser att det är många saker som
sitter i ryggmärgen och som jag utför utan att jag egentligen tänker på det.
Det är lite skrämmande när jag tänker efter.
Nu gäller det att föregå med gott exempel för jag
inser att allt som jag gör i bilen framöver kommer
granskas in i minsta detalj och ifrågasättas.

Lille Bror och hans kompis har bakat en kladdkaka idag
och kvällen rundas av med en god kopp kaffe och kladdkaka.
Jag måste sluta att ha "Go fika" på kvällen.
Det bådar inte gott inför bikini säsongen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina