18 april 2012

Champions League

Fotbolls match mellan Chelsea och Barcelona, gissa om vi sitter och tittar på det?
Rätt, vi sitter bänkade i soffan och fikar med nybakade saffrans cupcakes.
De är dekorativa och titta på - för det är det enda som jag gör.
Det var Lille Bror som ville baka idag och det säger jag sällan nej till.
Jag vill uppmuntra barnens aktiviteter i köket
Men det är den enda aktiviteten som jag har gjort idag.
Jag har fått en kraftig förkylning och hela dagen idag har varit en lång väntan på att arbetsdagen skulle ta slut.
Det är min kära dotter som delar med sig av baciller.
Mina arbetskamrater blir nog glada om jag stannar hemma imorgon och behåller mina baciller för mig själv.
Påskpyntet är undanplockat och nu känns det tomt igen.
Det behövs lite växter till utfyllnad.
Det blir nog ett besök till Plantagen snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina