11 april 2012

I varje por

Att sitta och arbeta sent på kvällarna är inget bra i längden.
Ibland bara hopar det sig och allt måste bara vara färdigt.
Vilken tur för mig då att det som har har jobbat med
under den sista veckan blev klart och jag "slog in den sista spiken i kistan" idag
och jag kunde köra hem innan det blev mörkt.
Men det var under frustration och nu känns det som om luften har gått ur mig.
Middag, påfyllnad av mjölk och bröd och nu sitter jag i soffan och gör precis INGET ALLS!

Idag har jag verkligen vaknat på fel sida.
Det händer inte alls speciellt ofta och när det väl händer så blir hela dagen tokig.
Den enda anledningen som jag kan tänka på är stressen för tillfället
men det är normalt inget som påverkar mig.
Jag älskar när tempot är högt och det "strular" - det är då som jag presterar på topp.
Jag vill verkligen börja träna igen för då försvinner stressen.
Nu låter det som om jag är super stressad men det är jag inte.
Det är bara lite mycket nu!
Men tiden går så fort nu fram till semestern!
Hela våren är "sönderhackad" av 3 och 4 dagars veckor och jag längtar efter våren och sommaren.
Det ska bli alldeles underbart med sol och ledighet.
Vi har inga speciella renoverings projekt utan bara normalt underhåll.
Det är nog första gången på 15 år som våren och sommaren är tom i kalendern avseende det och det är nog därför min längtan är så stor efter sol och värme.
Jag ska njuta i varje por i hela kroppen!

3 kommentarer:

  1. Gud vilken härlig bild. Kan se mig själv ligga i en sån där stol flera dagar i sträck med en bok och trevligt sällskap i stolen bredvid.
    Så skönt att ha kommit en bit på vägen med dina knä - då är kanske den rätta hjälpen inte så långt borta!!!

    Må så bra Cina
    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du mår bättre i dag................just nu känns min semester långt borta trots att jag har tidig i år.

    Önskar Dig en härlig helg!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt känns toppen i dag! Den solstolen, vill ha vill ha! :)
    kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina